Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Irány a Balaton! 2. nap


 Reggel meglepően kipihenten ébredtem, annak ellenére, hogy előző nap több,  mint 170 kilométert szimszonoztam. Ennek megemlítését azért tartom fontosnak, mivel a közhiedelem úgy tartja, hogy a Simson csak kisebb távolságok megtételére alkalmas,  a több órás kismotorozás már kényelmetlen és unalmas. Ezt nem ritkán olyan szimszonosok is állítják, akik már 10-20 éve nyüstölik vasaikat és legfeljebb 1-2 falunyi távolságokat pöfögnek szinte napi rendszerességgel.
 Elsősorban nekik üzenem – és minden kétkedőnek! - , hogy a Simson gyors és kényelmes! Legalábbis kétszer gyorsabb és jóval kényelmesebb, mint a kerékpár!
 Minden csak viszonyítás kérdése…  

 Székesfehérvárról a Velencei-tó felé indultam, de a szomszédos Kisfalud határában megállásra kényszerített egy különös építmény.
 

pict0537.jpg

 

 A kép címe lehetne: „A deszka-faló és a kilométer-faló”.

 Tovább haladva kedvenc partszakaszomig, a gárdonyi szabad-strandig meg sem álltam. Sok kellemes emlék fűz ide: családi fürdőzések, szörfözések  és vitor-lázások.
 A part még csendes, Csipkerózsika-álmából majd csak májusban ébred. Így talán még meghittebb volt nézelődni a napsütötte tóparton.
 A túloldalról már csalogatott a velencei Panoráma-kilátó, nem is kellett sokáig várnia. Érdemes ezt a kis kitérőt bevállalni, mert szinte az egész, nádszigetekkel tarkított Velencei-tó belátható. Ott is készítettem pár fotót, bár a fényviszonyok ebben a napszakban nem voltak túl kedvezőek.
 

 

 

 pict0544.jpg


 Lovasberény és Csákvár érintésével Gántra pöfögtem, ahol meglepetés-szerű baráti látogatást terveztem egy régi jó barátomnál. Ilyenkor persze kétszer olyan gyorsan rohan az idő (nem úgy, mint a munkahelyen!), így kicsit késve indultam tovább Mór felé, ahol egy másik régi cimborámmal volt megbeszélt találkozóm.


Sziklák Csákberénynél


pict0550.jpg

 

Itt már jár a Metró...

 
pict0552.jpg 

 
 Móron már tudtam, hogy sötétben fogok hazaérni, ami amúgy nem is lenne gond, mivel a Simson világítása elegendő a 40-45 km/órás tempóhoz, viszont a kora tavaszi esték még igen csípősek, a hőmérséklet ilyenkor még 10°C alá süllyed.
 Nem nagyon csábított a Székesfehérvár irányába futó 81-es főút zsúfolt kamion-forgalma, ezért Bodajk és Fehérvárcsurgó érintésével Iszkaszentgyörgyön át jutottam vissza fehárvári szállásomra.
 Könnyed 122 km megtétele után este 7 óra tájban toltam be szeretett motoromat a garázsba. 
 

 

 Egy igazán kellemes, napsütéses és szélmentes motoros napon voltam túl.
 Talán mondanom sem kell, hogy az út során semmilyen technikai gondom nem volt a kis Pöppögővel.